Case: NovusVet

Native app voor iOS & Android
Categorie: communicatie | videobellen

Het project

Laagdrempelig een dierenarts spreken op afstand: dat is het objectief van NovusVet (NV). Er zijn veel aanvullende functies ingebouwd om er een compleet communicatieplatform van te maken. Cliënten kunnen via de app videobellen met een dierenarts, chatten, afspraken inplannen. Ook kunnen ze via de app een betaald abonnement afsluiten. Volgens de regels van zowel Google als Apple verloopt dit niet via IAP maar via directe bank-betalingen. We hebben hier naast iDEAL ook de CreditCard en PayPal integraties aan toegevoegd om het zo compleet mogelijk te maken voor de gebruikers.

Qua design heeft de app een professionele uitstraling en qua user experience is de app erg makkelijk te gebruiken. Cliënten kunnen dus op een gebruiksvriendelijke manier contact opnemen met hun dierenarts en snel geholpen worden.

Native app

De app is zowel voor iOS als voor Android gebouwd. De app werkt dus zowel op iPhones als op Android-telefoons op de meest optimale manier voor het platform.

Communicatie

De app heeft een chatfunctie, videobelfunctie, en je kunt er afspraken in plannen. Alles wat je nodig hebt voor communicatie op afstand.

CMS

Wij bouwen voor al onze native apps een web-based Content Management Systeem waarin de app op de achterground beheerd kan worden. Hier kunnen dierenartsen o.a. worden ingeroosterd.

PROGRAMMEERTALEN

Gebruikte technologieën

Kotlin (Android)
Swift (iOS)
C# ASP.NET (backend)
IN-APP BETALINGEN

Ingebouwd betaalsysteem

Abonnementsvorm
iDEAL (Stripe-integratie)
Creditcard
PayPal (BrainTree-integratie)
COMMUNICATIE

Een compleet communicatiepakket

Voor de NV-app was het belangrijk dat de communicatie met de dierenarts makkelijk is op te zetten.

Er is veel aandacht besteed aan het soepel laten verlopen van alle communicatiekanalen, en ook het personaliseren van (geautomatiseerde) pushnotificaties.

Videobellen
Chatten
Afspraken plannen
PLANNER

Flexibel afspraken inplannen

Cliënten die hulp nodig hebben voor hun huisdieren hebben al genoeg zorgen. We hebben een gebruiksvriendelijke planner ingebouwd waarmee cliënten gemakkelijk een afspraak kunnen inplannen met hun dierenarts. In vier gemakkelijke stappen heeft de gebruiker een afspraak ingepland, met voor akkoord nog een kort overzicht van de gemaakte afspraak.

Daarnaast kan de planner via het CMS gemakkelijk een dierenarts inroosteren per dag. Alles in zowel de app als het CMS is uitgedacht met UX hoog in het vaandel.

PLANNING

Duidelijkheid voor gebruikers

App-gebruikers kunnen altijd in één oogopslag zien wat de status is van geplande en afgeronde afspraken. Ook hier hebben we geautomatiseerde pushberichten ter herinnering geïmplementeerd.

Aan de kant van de dierenartsen is er ook een duidelijk rooster-overzicht waar direct duidelijk is welke afspraken er per dag(deel) gepland staan. Ook dit is allemaal via het CMS weer inzichtelijk en beheerbaar aan de achterkant.

AFTERCARE

Follow-up

We hebben een geautomatiseerd follow-up systeem ingebouwd waarmee we altijd voor aftercare zorgen na een afgerond consult. Op deze manier weten we zeker dat een huisdierouder zich niet verloren voelt en ronden we alle consults volledig en correct af.

Waar nodig kan er altijd gemakkelijk een nieuwe afspraak worden ingepland, dit hebben we op een intuitieve ingebouwd in het follow-up proces.

Jasper Rietrae

Jouw app-idee bespreken?

Wil jij ook een native app laten maken die het beste haalt uit iOS en Android? Neem contact met ons op om te bespreken wat er mogelijk is.

Jasper Rietrae

Eigenaar Appec

Let’s build something epic

We gaan graag met je in gesprek om jouw idee voor een app te bespreken. We denken met je mee over hoe we een app kunnen creëren die jouw gebruikers een unieke ervaring bezorgt.

    background triangle background triangle background triangle background triangle

    Klaar om jouw idee te lanceren?

    Kom in contact