App laten maken voor jouw bedrijf? 5 ideeën

Denk je eraan om een app te laten maken voor jouw bedrijf? Een mobiele applicatie kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Deze keuze kan lastig zijn. Daarom geven we in dit artikel een overzicht van de mogelijkheden met een mobiele app voor jouw bedrijf.

 

Use case 1: Mobiele webshop

Bestel je weleens via een mobiele app? Je ziet steeds meer ecommerce-bedrijven met een eigen app. De reden hiervoor is dat we steeds meer zaken regelen via de mobiele telefoon.

Door een mobiele app te laten ontwikkelen met jouw eigen webshop kun je jouw klanten dus beter dienen. Op deze manier kun je ze ook notificaties verzenden met nieuwe aanbiedingen en gepersonaliseerde aanbevelingen.

Met een mobiele webshop heb je dus een kortere lijn met jouw klanten. De telefoon is namelijk de hele dag binnen handbereik.

 

Use case 2: Software as a Service (SaaS)

“Software is eating the world” zoals ze zeggen aan de overkant van de oceaan. Hier is een goede reden voor. Software kan namelijk vele verschillende problemen oplossen. Dit kunnen zakelijke problemen zijn, of privézaken in het dagelijkse leven.

Zo gebruiken we bijvoorbeeld Netflix voor entertainment en afleiding. We gebruiken Whatsapp om te communiceren. Om onze afspraken niet te vergeten gebruiken we digitale agenda’s. We regelen onze geldzaken via internetbankieren. Software is overal om ons heen.

Welk probleem lost jouw bedrijf op? Wellicht kun je hier een mobiele applicatie voor laten ontwikkelen. Je kunt dan namelijk zelf een SaaS laten maken om jouw klanten/gebruikers beter te helpen een probleem op te lossen. Ze zouden voor deze digitale oplossing dan bijvoorbeeld een maandelijks abonnement kunnen nemen.

 

Use case 3: Aanbiedingen & prijzen

Wie houdt er nou niet van een goede aanbieding? Een mobiele app kan namelijk ook gebruikt worden om jouw klanten op de hoogte te houden van de laatste aanbiedingen en prijzen. Je zou bijvoorbeeld een app kunnen laten bouwen waar mensen prijzen kunnen winnen door bepaalde taken uit te voeren zoals hun mening geven in een enquete.

Gamification is een goede manier om jouw klanten te vermaken terwijl ze de app gebruiken. In een mobiele app zijn verschillende spelelementen toe te passen om te zorgen voor een betere gebruikerservaring (of: user experience).

 

Use case 4: Planning & afspraken

Komen jouw werknemers hun afspraken altijd na? Of komt iedereen nog steeds rennend de vergaderzaal binnen met steeds een nieuw excuus?

Misschien hebben jullie wel een planningsapp nodig. Zo kunnen jullie alle afspraken regelen binnen het bedrijf. Daarin kun je alle vergaderingen en individuele meetings regelen.

Maar je zou een dergelijke app ook kunnen gebruiken voor jouw klanten. Zij kunnen daarin afspraken plannen met bijvoorbeeld een adviseur of coach. Hier zijn allerlei verschillende toepassingen voor te bedenken.

 

app maken voor bedrijf

 

Use case 5: CRM

Je hebt honderden potentiële klanten gebeld en gemaild, en ziet door de bomen het bos niet meer. Wat nu? Een CRM-systeem (of: Customer Relationship Management-systeem) is essentieel voor bedrijven die grootschalig sales en marketing doen.

In een CRM kun je bijhouden welke leads (potentiële klanten) je hebt gevonden, en wat hun contactgegevens zijn. Nadat je contact met ze hebt opgenomen kun je daarin bijhouden in welke fase van het salesproces zij zitten. Zo heb je een volledig overzicht van jouw sales- en marketingcampagnes en kun je meten of jouw campagnes de verwachte resultaten behalen.

Maar een CRM is meer dan alleen maar een overzicht van jouw leads en klanten. Je heb ook allerlei andere functies zoals het verdelen van salestaken tussen collega’s, onderling communiceren over de voortgang van een deal, en het categoriseren van campagnes en leads.

Er zijn natuurlijk bestaande CRM’s die je kunt gebruiken, maar je kunt ook overwegen deze op maat te laten maken voor jouw bedrijf. Waarom? Omdat je op deze manier een CRM-systeem kunt laten ontwikkelen dat precies aansluit op de behoeften van jouw salesteam. Zo kun je met maatwerk een mobiele app laten maken die jou helpt om nog effectievere campagnes uit te voeren.

Ook kan het natuurlijk zijn dat bestaande CRM’s tekortschieten in functies. Met een persoonlijke mobiele app heb je volledige controle over hoe het systeem werkt.

 

Jouw use case bespreken?

In dit artikel gaven we slechts 5 voorbeelden van use cases voor een mobiele app. Maar er zijn er nog veel meer te bedenken. Omdat iedere situatie anders is, denken we altijd actief mee met onze klanten.

Wil je jouw mobiele app bespreken? Boek dan een vrijblijvend gesprek met ons in door contact op te nemen.

background triangle background triangle background triangle background triangle background triangle background triangle

Klaar om jouw idee te lanceren?

Kom in contact